Schade of diefstal melden

Schade of diefstal melden

Heeft uw apparaat schade opgelopen of is deze gestolen? Vervelend! Meld de schade of diefstal online bij ons en wij gaan direct voor u aan de slag. Op deze manier kunt u hopelijk weer snel gebruik maken van uw apparaat.

Schade melden

Schade of diefstal van uw apparaat meldt u online via uw persoonlijke Tulip Assist-account. Log in op uw account met uw e-mailadres en wachtwoord en ga naar Mijn schademeldingen. Klik vervolgens op Schade melden en vul het schadeformulier zo volledig mogelijk in.

Zodra u het schadeformulier hebt ingevuld, ontvangt u van ons een e-mail met verdere instructies. Per geval verschilt namelijk wat wij nodig hebben.

Als u alle informatie ingestuurd hebt, beginnen wij met de afhandeling van uw schade. In de tussentijd houden wij u natuurlijk per mail op de hoogte!

Activeren

Om melding te maken van schade of diefstal, hebt u een geactiveerd Tulip Assist-account nodig. Ga hiervoor naar Activeren en vul het e-mailadres in dat u hebt gebruikt bij uw bestelling. U ontvangt vervolgens van ons een mail om uw wachtwoord in te stellen en daarmee uw account te activeren!

Afhandelen schade

Om snel weer mobiel bereikbaar te zijn, doen wij er alles aan om uw claim zo snel mogelijk af te handelen. Hieronder laten wij zien hoe wij uw schade behandelen en hoe het herstelproces verloopt. Daarnaast leggen wij uit welke informatie wij van u nodig hebben en hoe lang de afhandeling van uw claim gemiddeld duurt.

  1. Schade melden
    Schade van uw apparaat meldt u via uw persoonlijke Tulip Assist-account bij Mijn Schademeldingen. Klik hier op Schade Melden en vul het schadeformulier zo volledig mogelijk in.

  2. Aanvullende informatie aanleveren
    Zodra u het schadeformulier hebt ingevuld, ontvangt u van ons een e-mail met verdere instructies. Hierin staat wat u mag doen om uw schade compleet te maken.

    Schade aan uw apparaat
    • Schakel de Find my iPhone-functie uit voordat u het apparaat naar ons opstuurt. Hier wordt stapsgewijs uitgelegd hoe u dat doet.
    • Maak een back-up van de gegevens en bestanden op uw apparaat. Voor de herstelling van uw apparaat moet deze namelijk terug naar fabrieksinstellingen gezet worden. Dit wordt ook wel een reset van uw apparaat genoemd. Hierbij worden alle gegevens en bestanden van het apparaat gewist. Met een back-up zet u deze gegevens later weer terug op uw apparaat.
    • Zet uw apparaat terug naar de fabrieksinstellingen, zodat wij deze in behandeling kunnen nemen. Wij leggen u op de Veelgestelde vragen pagina precies uit hoe u het apparaat op de juiste manier reset.
      Let op: Het is niet voldoende om uw apparaat te resetten via een knoppencombinatie.

      • Is de schade aan uw apparaat zodanig dat u geen reset van uw apparaat kunt uitvoeren? Stuur dan uw apparaat gewoon naar ons op ook als is de reset niet uitgevoerd. Het is wel mogelijk dat het herstelbedrijf dit alsnog doet.
    • Stuur uw beschadigde apparaat naar ons op in de originele verpakking van het apparaat. Hebt u de originele verpakking niet meer, dan kunt u een alternatief stevig doosje gebruiken waarin het apparaat goed beschermd is.

  3. Apparaat gaat ter herstelling
    Zodra wij uw apparaat hebben ontvangen, stuurt Tulip Assist het apparaat op naar een professioneel herstelbedrijf. Hier wordt de schade aan het apparaat onderzocht en wordt er binnen 10 werkdagen een schaderapport opgesteld.

  4. Schade beoordelen
    Na ontvangst van het schaderapport van het herstelbedrijf beoordeelt Tulip Assist of de schade binnen de dekking van uw polis valt. Bij goedkeuring van de schade wordt uw apparaat hersteld of vervangen, dit is afhankelijk van de schade.

    Het is ook mogelijk dat er nog extra informatie nodig is voor de beoordeling van de schade. De aanvullende informatie vragen wij per e-mail bij u op.

    Om de extra informatie bij ons aan te leveren, logt u in op uw persoonlijke Tulip Assist-account. Onder Mijn schademeldingen kunt u de melding van uw schade terugvinden en de status ervan. Klik op Bestanden toevoegen om het bestand met de aanvullende informatie aan uw schade toe te voegen.
    U kunt de extra informatie ook per mail naar info@tulipassist.be sturen, dan voegen wij het toe aan uw schade.

    Uw schade wordt gemiddeld binnen twee werkdagen beoordeeld. Wij houden u hiervan per mail op de hoogte!

  5. Schademelding goedgekeurd?
    Zodra wij uw schade hebben goedgekeurd, geven wij het herstelbedrijf akkoord om het apparaat te herstellen. De herstelling duurt gemiddeld 5 tot 7 werkdagen. Is de schade aan uw apparaat onherstelbaar, dan krijgt u binnen 2 werkdagen een gelijkwaardig vervangend apparaat toegestuurd.

    Bij goedkeuring van uw schade wordt altijd het eigen risico in rekening gebracht. De premie voor de herstelling of het vervangende apparaat worden door Tulip Assist gedekt. Tijdens de looptijd van de verzekering keert Tulip Assist maximaal twee keer de aanschafwaarde van uw apparaat uit.

Diefstal melden

Afhandelen diefstalmelding

Om snel weer mobiel bereikbaar te zijn na diefstal van uw apparaat, doen wij er alles aan om uw claim zo snel mogelijk af te handelen. Hieronder laten wij zien hoe wij uw diefstalmelding behandelen en welke informatie wij van u nodig hebben. Daarnaast leggen wij u uit hoe lang de afhandeling van uw claim gemiddeld duurt, zodat u precies weet waar u aan toe bent!

  1. Diefstal melden
    Diefstal van uw apparaat meldt u via uw persoonlijke Tulip Assist-account bij Mijn Schademeldingen. Klik hier op Schade Melden en vul het schadeformulier zo volledig mogelijk in.

  2. Aanvullende informatie aanleveren
    Zodra u het schadeformulier hebt ingevuld, ontvangt u van ons een e-mail met verdere instructies. Hierin staat wat u moet doen om uw diefstalmelding compleet te maken.

    Diefstal van uw apparaat
    Stuur ons een kopie van de aangifte die u gedaan hebt bij de politie en zorg ervoor dat het IMEI-nummer er op staat. De aangifte uploadt u bij de diefstalmelding zodra u bent ingelogd op uw persoonlijke Tulip Assist-account. Onder Mijn schademeldingen kunt u de melding van de diefstal terugvinden en de status ervan. Via de knop Bestanden toevoegen voegt u het afschrift van uw aangifte toe aan de diefstalmelding.

  3. Diefstalmelding beoordelen
    Zodra uw diefstalmelding compleet is en de aangifte bij ons binnen is, beginnen wij met de beoordeling ervan. Dit duurt gemiddeld twee werkdagen en wij houden u hiervan per mail op de hoogte!

    Het is ook mogelijk dat er nog extra informatie nodig is voor de beoordeling van de diefstalmelding. De aanvullende informatie vragen wij per e-mail bij u op. Om de extra informatie vervolgens bij ons aan te leveren logt u in op uw persoonlijke Tulip Assist-account. Onder Mijn schademeldingen kunt u de diefstalmelding terugvinden en de status ervan. Klik op Bestanden toevoegen om het bestand met de aanvullende informatie aan uw schade toe te voegen. U kunt de extra informatie ook per mail naar info@tulipassist.be sturen, dan voegen wij het toe aan uw schade.

  4. Schademelding goedgekeurd?
    Hebben wij uw diefstalmelding goedgekeurd, dan krijgt u binnen 2 werkdagen een gelijkwaardig vervangend apparaat toegestuurd.

    Bij goedkeuring van uw diefstalmelding wordt altijd het eigen risico in rekening gebracht. De premie voor het vervangende apparaat worden door Tulip Assist gedekt. Tijdens de looptijd van de verzekering keert Tulip Assist maximaal twee keer de aanschafwaarde van uw apparaat uit